Learning among lower-wage and at-risk workers: The role of personal, organizational, and social resources
Auteurs: Anil Verma et Sara Mann
Aperçu
Résumé (français)
Les petits salariés rapportent généralement avoir peu d’occasions de participer à des activités de formation. Cet article analyse les facteurs influençant l’apprentissage chez les petits salariés. À partir de groupes de discussion et d’un sondage, il s’attarde au rôle des facteurs démographiques, de l’autoefficacité et des attentes liées à l’apprentissage de nouvelles compétence et à l’accessibilité des ressources, et au rôle modérateur du capital social. Malgré leur haut degré d’autoefficacité, leurs attentes et leur motivation à apprendre, peu de formation est offerte aux petits salariés : seulement 13 p. 100 d’entre eux reçoivent de la formation formelle de leur employeur et 8 p. 100 participent à une formation de leur propre initiative. Bien que le capital social semble augmenter la probabilité de participation à des activités d’apprentissage, les petits salariés n’ont généralement pas un niveau élevé de capital social. Ces résultats laissent croire que les petits salariés participeraient davantage à des activités d’apprentissage formel si l’accessibilité à ces formations était facilitée et s’ils possédaient un niveau de capital social plus élevé.
Résumé (anglais)
Lower-wage workers generally report limited access to formal learning opportunities. This paper investigates factors that influence learning among lower-wage workers. Using focus groups and a survey, it examines the role of demographics, self-efficacy, and outcome expectancies related to learning new skills, access to resources, and the moderating role of social capital. Despite their high levels of self-efficacy, expectancies, and motivation to learn, lower wage workers report a low incidence of training, with only 13% receiving formal training from their employers and only 8% participating in formal training on their own initiative. Although social capital appears to increase the likelihood of participating in learning activities, lower-wage workers tend to report low levels of social capital. These results suggest that lower-wage workers would participate more in formal learning activities if they had better access to learning opportunities and if they had higher levels of social capital.
Détails
Type | Article de journal |
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Auteur | Anil Verma et Sara Mann |
Année de pulication | 2007 |
Titre | Learning among lower-wage and at-risk workers: The role of personal, organizational, and social resources |
Volume | 20 |
Nom du Journal | Canadian Journal for the Study of Adult Education |
Numéro | 2 |
Pages | 114-129 |
Langue de publication | Anglais |
- Anil Verma
- Anil Verma et Sara Mann
- Learning among lower-wage and at-risk workers: The role of personal, organizational, and social resources
- Canadian Journal for the Study of Adult Education
- 20
- 2007
- 2
- 114-129