Dépenses des ménages québécois pour la culture et les médias de 2010 à 2015
Authors: Marik Danvoye
Overview
Abstract (English)
Translation by Google: For more than a decade, ways for individuals to access cultural or media content have changed radially. The dematerialization of cultural products and the increase of transmission capacities of communication networks have led to a multiplication of access to culture and the media. These changes have led to the need for Quebec households to acquire new equipment and use new services. Thus, from 2010 to 2015, the growth of expenditures for products giving access to dematerialized cultural content, such as mobile devices and Internet or cellular services, has changed the distribution of household spending on culture. This bulletin presents a detailed analysis of the evolution of the various items related to culture and the media, taking into account the distinctions observed between different categories of households.
Abstract (French)
Depuis plus d’une décennie, les façons, pour les individus, d’ac-céder aux contenus culturels ou médiatiques ont changé de manière radi-cale. La dématérialisation des produits culturels et l’augmentation des capacités de transmission des réseaux de communication ont induit une multiplication des modes d’accès à la culture et aux médias. Ces changements ont amené la nécessité pour les ménages québécois d’acquérir de nouveaux équipements et de recourir à de nouveaux services. Ainsi, de 2010 à 2015, la croissance des dépenses pour des produits donnant accès aux contenus culturels dématérialisés, tels que les appareils mobiles et les services Internet ou de téléphonie cellulaire, a modifié la répartition des dépenses que les ménages consacrent à la culture. Ce bulletin présente une analyse détaillée de l’évolution des divers postes de dépenses liés à la culture et aux médias, en tenant compte des distinctions observées entre différentes catégories de ménages.
Details
Type | Report to policy group |
---|---|
Author | Marik Danvoye |
Publication Year | 2018 |
Title | Dépenses des ménages québécois pour la culture et les médias de 2010 à 2015 |
Journal Name | Optique Culture |
Number | 62 |
City | Québec, QC |
Institution | Institut de la statistique du Québec |
Publication Language | French |
- Marik Danvoye
- Marik Danvoye
- Dépenses des ménages québécois pour la culture et les médias de 2010 à 2015
- 2018
- Institut de la statistique du Québec
- 62
- Québec, QC