The impact of product market competition on training provision: Evidence from Canada
Auteurs: Tat-kei Lai et Travis Ng
Aperçu
Résumé (français)
While standard models of training focus on how input market affects firms’ training decisions, this paper investigates the impact of product market competition on training provision. Using the longitudinal data from Statistics Canada’s Workplace and Employee Survey, we find that increased competition is strongly associated with more training provision. This association is unlikely to be driven by unobserved heterogeneity, specific measures used and other relevant factors. To the extent that training is a significant source of human capital and industry competitiveness, our results suggest that increasing training is an important channel through which competition raises productivity. // Alors que les modèles standards de formation en entreprise se concentrent sur la façon dont le marché des facteurs de production influe sur la décision de formation, cet article étudie l’impact de la concurrence sur l’offre de formation. Nous utilisons les données longitudinales de l’Enquête sur le milieu de travail et les employés, menée par Statistique Canada, et trouvons que la concurrence est fortement associée à l’offre de formation. Cette association est peu susceptible de résulter d’éléments d’hétérogénéité non observées, des mesures que nous employons, ou d’autres facteurs pertinents. Dans la mesure où la formation en entreprise est une source importante de capital humain et de compétitivité de l’industrie, nos résultats suggèrent que l’accroissement de la formation est un moyen important par lequel la concurrence améliore la productivité.
Résumé (anglais)
While standard models of training focus on how input market affects firms’ training decisions, this paper investigates the impact of product market competition on training provision. Using the longitudinal data from Statistics Canada’s Workplace and Employee Survey, we find that increased competition is strongly associated with more training provision. This association is unlikely to be driven by unobserved heterogeneity, specific measures used and other relevant factors. To the extent that training is a significant source of human capital and industry competitiveness, our results suggest that increasing training is an important channel through which competition raises productivity. // Alors que les modèles standards de formation en entreprise se concentrent sur la façon dont le marché des facteurs de production influe sur la décision de formation, cet article étudie l’impact de la concurrence sur l’offre de formation. Nous utilisons les données longitudinales de l’Enquête sur le milieu de travail et les employés, menée par Statistique Canada, et trouvons que la concurrence est fortement associée à l’offre de formation. Cette association est peu susceptible de résulter d’éléments d’hétérogénéité non observées, des mesures que nous employons, ou d’autres facteurs pertinents. Dans la mesure où la formation en entreprise est une source importante de capital humain et de compétitivité de l’industrie, nos résultats suggèrent que l’accroissement de la formation est un moyen important par lequel la concurrence améliore la productivité.
Détails
Type | Article de journal |
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Auteur | Tat-kei Lai et Travis Ng |
Année de pulication | 2014 |
Titre | The impact of product market competition on training provision: Evidence from Canada |
Volume | 47 |
Nom du Journal | Canadian Journal of Economics |
Numéro | 3 |
Pages | 856-888 |
Langue de publication | Anglais |
- Tat-kei Lai
- Tat-kei Lai et Travis Ng
- The impact of product market competition on training provision: Evidence from Canada
- Canadian Journal of Economics
- 47
- 2014
- 3
- 856-888